A- GENEL HÜKÜMLER
Amaç
Madde 1- Bu yönerge, Üniversitede çalışan Akademik ve İdari Personelin çocukları ile herhangi bir nedenle velayeti ve vesayeti Üniversite personelinden birine verilmiş çocukların ırk, din, cinsiyet, uyruk, sosyal köken farkı gözetilmeksizin bir aile ortamı içinde, çocuk eğitim bilimi gereklerine uygun olarak bakımlarını sağlamak ve onların beden, ruh, zihin ve sosyal gelişimlerine yardımcı olmak, böylece anne ve babaya daha güvenli bir çalışma ortamı hazırlayarak çocukların bakım ve eğitiminin yanında anne ve babanın da işgücü verimini arttırmak; ayrıca Üniversitenin eğitim-öğretim bilim dallarındaki uygulama ve geliştirme ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Rektörlüğü’ne bağlı Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü’nün kuruluş, yönetim, görev ve işleyişi ile ilgili esasları düzenlemektedir.
Madde 2- Bu Yönerge, ÇOMÜ Rektörlüğü’ne bağlı Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü’nde verilen eğitim, öğretim, yönetim, kişilik, kurum geliştirme, uygulama ve geliştirme hizmetlerini kapsar.
Madde 3- Bu esaslar:
Madde 4- Bu Yönergede geçen;
Madde 6- Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü’ne çocuk kabulü aşağıda verilen öncelik sırasına göre ve her bir öncelik sırası için hizmet yılı esas alınarak yapılır.
Kuruluşa Kabul İşlemleri ve İstenilecek Belgeler Madde 7- Aileden istenecek belgeler:
Kesin kayıt, istenen belgeler tamamlandıktan sonra yapılır. Belgeler tamamlanmadıkça çocuklar birime kabul edilmez.
Madde 8- Çocuğun Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü ile ilişiği aşağıdaki durumlarda Koordinasyon ve Danışma Kurulunun kararı ve Kuruluş Müdürlüğünce kesilir.
Çocuk Kulübü Müdürlüğü’nün talebi, Rektörlük Makamı’nın onayı ile yapılır.
Birimin resmi tatil, salgın hastalık, afet gibi nedenlerle kapatılması durumlarında ücretler tam alınır.
Toplu taşıma giderleri veliler tarafından ayrıca karşılanır.
Birim yaz aylarında 2 haftadan az olmamak üzere onarım ve bakım için tatil edilebilir. Bu süre için ücret alınmaz.
Madde 10- Gruplandırmada çocukların yaşları esas alınarak genel gelişimleri dikkate alınarak mevcut mevzuat hükümleri muvacehesinde Kuruluş Müdürü tarafından hazırlanarak Rektörlük onayı ile gerçekleştirilir.
Gruplardaki çocuk ve personel sayısı aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde düzenlenir.
Çocuk Kulübünde, sabahçı ve öğlenci çocuklara yönelik iki bölümde hizmet verilir. Gruplar en fazla 20 çocuktan oluşur. Öğretim dönemlerinde sabah ve öğleden sonra gelen çocukların toplamı bir grup için belirlenen miktarı geçemez. Her grup için bir grup sorumlusu görevlendirilir.
Madde 11- Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü Çalışma saatleri 07.30 – 19.00 saatleri arasındadır. Personelin çalışma programı ve nöbet cetvelleri Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü Müdürlüğünce hazırlanır ve yürütülür.
Madde 12- Anaokulu birimi İlköğretim Okullarının açılma tarihinden bir hafta önce yerleşme (çocukların bir üst sınıfa geçmenin farkına varmaları) nedeniyle kapanır.
Personelin mesai dışındaki genel ÇOMÜ programları için en az beş öğrenci olması şartıyla, kreşte yardımcı öğretmene tespit edilen ilave ücret peşin ödenmek suretiyle kreş ve Anaokulu kuruluş müdürünün vereceği emirle açılır.
Görevliler
Madde 13- Kuruluş örgütü aşağıdaki görevlilerden oluşur.
Madde 14- Müdür, Kuruluşun amacına uygun işleyişi ile ilgili idari konularda her türlü işlemden, kuruluştaki çocukların eğitim, bakım ve beslenmelerinin sağlık kurullarına uygun, sevgi ve ilgiye dayalı bir ortamda sağlanmasından, çocukların fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimlerine yardımcı olunmasından, onlara temel değer ve alışkanlıkların kazandırılmasından Rektör’e veya Rektörlükçe görevlendirilecek Yöneticiye karşı sorumludur.
Kuruluş Müdürünün emrinde yeteri kadar idari memur, psikolog, Çocuk Gelişimi ve Eğitimcisi, Öğretmen, Doktor, Beslenme Uzmanı, Hemşire ve Yardımcı Personel görevlendirilir. Görevlendirme koşulları Rektörlükçe belirlenir.
Müdür olarak görevlendirileceklerde iktisadi ve idari bilimler fakülteleri, tıp, hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, eğitim fakülteleri ile sosyal hizmetler, psikoloji, sosyoloji, çocuk gelişimi, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, eğitim, ev ekonomisi ve hemşirelik alanlarında en az 4yıl eğitim veren fakülte veya yüksekokulların birinden mezun olma şartı aranır. Eğitim ve /veya yönetim ile ilgili konularda formasyonunu geçerli bir sertifika veya eğitim belgesi ile kanıtlayan diğer 4 yıllık fakülte mezunlarından Müdür atanabilir.
Müdür yardımcılığında görevlendirileceklerde ise en az ön lisans mezunu olmak şartı aranır.
Bir kişi, birden fazla kuruluşun sorumlu müdürü olamaz, birden fazla kuruluşta grup sorumlusu olarak görev yapamaz ve çalışma saatleri içinde başka bir işte çalışamaz.
Öğretmen; grubundaki çocukların fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal gelişimlerini
sağlamak, onlara temel değer ve alışkanlıkları kazandırmak üzere gerekli faaliyetleri bir program dahilinde uygulamak, eğitim, bakım ve temizliklerinin sağlık kurallarına uygun, sevgi ve ilgiye dayalı bir ortamda yerine getirilmesine yardımcı olmakla yükümlüdür.
Kuruluşta sosyal hizmet, çocuk gelişimi ve eğitimi, psikoloji, psikolojik danışma ve rehberlik, hemşirelik, okul öncesi öğretmenliği, sınıf öğretmenliği, branş öğretmenliği ve ev ekonomisi, alanlarında yüksek öğrenim yapmış olmak, Eğitim Fakültelerince düzenlenen formasyon kurslarına katılarak öğretmenlik sertifikası almış olmak veya kız meslek liselerinin çocuk gelişimi ve eğitimi bölümüne mezunu olmak şartlarından en az birini taşıyan kişiler görevlendirilebilir.
Çocuk bakıcılarında tercihen lise mezunu olmak ve bakımı konusunda sertifika sahibi olmak şartı aranır.
Gerekli görülmesi halinde, yönetim ve grup sorumluluğu dışında; kendi branş dallarında istihdam edilmek üzere Sosyal hizmetler, Psikoloji, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Müzik, Resim, Bilgisayar Yabancı Dil ve benzeri elemanlar da görevlendirilebilirler. Söz konusu şahısların branşları ve görevlendirilme şekilleri Rektörlüğe bildirilir.
Görev alacak personelde, çağdaş ve Atatürk İlke ve Devrimlerine uygun, uygar, aşırılığa kaçmayacak, çocuklara örnek teşkil edecek şekilde sade bir kılık kıyafet olma şartı aranır.
Müdür
Kuruluş Müdürünün görevleri şunlardır.
etmek,
Kuruluşun birimlerinde (Kreş, anaokulu ve çocuk kulübü), Kuruluş Müdürü adına yönetici olarak görev yapmak. Görevlerin yerine getirilmesinden Kuruluş Müdürü’ne karşı sorumludur.
Görevlerin yerine getirilmesinden Kuruluş Müdürü’ne karşı sorumludur.
Öğretmen; kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge ve emirlerle programlarda belirtilen görevleri yerine getirmekle yükümlüdür.
Öğretmen, Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen ve Yöneticilerin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Esaslar gereğince kendisine verilen ders ve ek ders görevini yapmak zorundadır. Ek ders görevini yapmayanlar, asıl görevlerini yapmamış sayılırlar.
Psikoloji alanında yüksek öğrenim görmüş olanlar arasından atanır/görevlendirilir. Görevleri şunlardır.
Psikolog yukarıda sayılan görevlerini diğer meslek elemanlarıyla birlikte Sosyal Servis bünyesinde yürütür, görevlerinin gereği gibi yerine getirilmesinden Müdüre karşı sorumludur.
Tıp alanında eğitim görenler arasından (tercihen Çocuk sağlığı Uzmanları) atanır/görevlendirilir.
Görevleri şunlardır;
Doktor birimin sağlık hizmetlerinin gereği gibi yürütülmesinden Müdüre karşı sorumludur.
Beslenme ve diyet alanında yüksek öğrenim görmüş olanlar arasından atanır/görevlendirilir.
Diyetisyen, görevlerinin yerine getirilmesinden Müdüre karşı sorumludur.
Sağlık Meslek Lisesi mezunları yada bu alanda yüksek öğrenim görenler arasından atanır/görevlendirilir.
Bakıcı anne, kendi sorumluluğuna verilen eşyaların korunmasında ve görevlerinin, Çocuk Eğiticisi denetiminde, gereği gibi yerine getirilmesinden sorumludur. Bakıcı anne çocuğa ait özel konularda velilerle temasta bulunamaz.
Çocuk bakıcılarının, çocuk yetiştirme konusundaki tecrübeleri ve becerileri ile, küçük yaşta çocuğunun olmaması, çevre ile iletişim kurma becerisi, sosyal kişiliği gibi özellikler göz önüne alınarak en az ilköğretim mezunu olanlar arasından istihdam edilmesi esastır.
Çocuk Eğiticisi ve Müdür’e karşı sorumludur.
Yardımcı Personel bu görevlerin yapılmasından Müdür’e karşı sorumludur. İstihdamlarında temizlik konusundaki titizliği ve tecrübesinin yanı sıra, çevre ile iletişim kurabilme becerisi, sosyal kişiliği ve en az orta öğrenim düzeyinde öğrenim görmüş olmaları esası aranır.
Yukarıda görev tanımı yapılan görevliler dışında Madde 13 kapsamında sayılan diğer görevlilerin görevlendirilmesi halinde görev tanımı Rektörlükçe yapılır.
Madde 16- Kuruluş Müdürü ve Kuruluşta çocukları bulunan Akademik ve İdari Personelin kendi aralarından seçecekleri 3’er veliden oluşur. Kurulun görev süresi 1 yıldır ve başkanı Kuruluş Müdürü’dür. Kurul üyeleri her yıl Ekim ayında belirlenir. Rektörlükçe görevlendirilecek Eğitim Uzmanı kurul toplantılarına bilgi verilmesi için katılabilir. Ancak alınacak kararlar için oy kullanamaz. Kurul ayda bir defa ve gerek görüldüğünde Kuruluş Müdürünün teklifi ile daha sık toplanabilir. Koordinasyon ve Danışma Kurulu, Sağlık Kurulu ile koordineli olarak çalışır. Bu kurulun her toplantıda salt çoğunlukla alacağı kararlar bir raporla Rektörlüğe sunulur. Bu kararlar istişari niteliktedir.
Madde 17- ÇOMÜ Tıp Fakültesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi ve/veya Sağlık ve Rehberlik Merkezi doktorlarından; Çocuk Doktoru, Aile Hekimi, Mikrobiyoloji Uzmanı ve Yuva ve Anaokulu Hemşiresinden oluşur. Görev süresi 1 yıldır ve başkanı Kreş ve Anaokulu Müdürü’dür. Sağlık Kurulu, Kreş ve Anaokulu Koordinasyon ve Danışma Kurulu ile
koordineli çalışır.
Madde 18- Milli Eğitim Bakanlığı’nda aynı statüdeki öğretmenlere ek ders ücreti Bütçe Kanunları doğrultusunda Kuruluş öğretmenlerine de ödenir.
Branş derslerine giren vekil öğretmenlerde ek ders ücretine göre ücretlendirilir.
Madde 19- Satın alma işlemleri Satın Alma Komisyonu Marifetiyle yürütülür.
Satın Alma Komisyonu, beslenme, sağlık, temizlik ve diğer ihtiyaç malzemelerinin alımını yapmak üzere, birim müdür yardımcısı, bir öğretmen ve bir idari memurdan oluşur ve satın alma işlemlerini yapar.
Satın almalar 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümlerine tabi değildir.
Satın alma komisyonu tarafından yapılacak alımlar 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 22/d maddesi süreci esas alınarak yapılır.
Kuruluşun malî işleri, Maliye Bakanlığınca yayımlanan Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca İşletilen Sosyal Tesislerin Muhasebe Uygulamalarına Dair Esas ve Usuller esas alınarak yürütülür.
Madde 20- Muayene ve teslim alma komisyonu, muayene ve teslim alma işlemlerini yapmak üzere müdür tarafından görevlendirilecek bir müdür yardımcısının başkanlığında, iki öğretmen ile ilgili memurdan oluşur.
Komisyon, şartname ve sözleşmeler uyarınca satın alınan eşya ve gereci muayene ve kontrol ederek kabul veya geri çevirmek üzere gereken işlemleri yapar.
Bu komisyon, aynı zamanda her yıl sonunda demirbaş eşya ile kullanılmayan eşya ve gerecin sayım ve denetimi ile ilgili görevleri yapar. Muayene, teslim alma ve sayım işleri ile ilgili kararları okul müdürünün onayına sunar.
Madde 21- Bedelleri velilerden alınan aylık ücretlerden karşılanmak üzere yemek, sağlık ve temizlik hizmetleri dışarıdan satın alınabilir. Bu işlemler, satın alma, muayene ve teslim alma komisyonlarınca yapılır.
Madde 22- Kuruluşun genel işleyişi, eğitim hizmetlerinin yürütülmesi ve okul öncesi eğitimin desteklenmesi amacıyla, Koordinasyon ve Danışma Kurulu yoluyla her türlü bağış ve yardımlar kabul edilir. Sağlanan yardımlar ve yapılan harcamalara ilişkin kayıtlar, mevzuata uygun olarak tutulur.
Madde 24- Kuruluşa ait birimler içerisinde çocuklara ayrılan bölümlerde kurucu ve personel ikamet edemez ve konut olarak kullanamaz. Kuruluş binası hiçbir şekilde asli amacı dışında başka bir amaçla kullanılamaz.
Madde 25- Bu Yönerge Rektörlük onayı ile yürürlüğe girer.
Madde 26- Bu Yönerge hükümlerini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörü yürütür.
bu içerik toplamda 1 kez görüntülenmiştir