-
üniversitemizi kazanan engelli
öğrencileri kayıt sırasında tespit etmek,
-
Yerleşkelerin (otopark, yemekhane,
kütüphane, sınıflar, öğrenci panoları vb.) fiziksel altyapısının
engelli öğrencilere uygun şekilde düzenlenmesini sağlamak,
-
Engelli öğrencilerin öğrenimleri
süresince çeşitli alanlardaki (akademik, idari, fiziksel,
psikolojik, sosyal ve barınma) ihtiyaçlarını ve karşılaştıkları
güçlükleri belirler. üniversitenin diğer birimleri ile işbirliği
içinde ve uygun kaynaklar dahilinde, belirlenen ihtiyaçların
karşılanması ve güçlüklerin ortadan kaldırılması ile engelli
öğrencilerin öğrenim hayatlarını kolaylaştırmak için gerekli
tedbirleri almak ve bu doğrultuda düzenlemeler yapmak,
-
Maddi güçlüğü bulunan engelli
öğrencilerin yardımcı araç gereçlerinin ücretsiz temini yönünde
çalışmalarda bulunmak,
-
Engelli öğrencilerimizin akademik,
fiziksel, psikolojik ve sosyal yaşamlarını kolaylaştıracak biçimde
öğretim programlarını düzenlemek için hem engelli öğrencinin devam
ettiği eğitim ortamının düzenlenmesini sağlamak hem de engellilere
yönelik, özel ders materyallerinin hazırlanması, engellilere uygun
eğitim ve araştırma ortamlarının hazırlanması konularında karar
almak,
-
öğretim elemanlarına engel ve
engelliyi, bunun getirdiği sınırlılıkları ve yapılması gereken
düzenlemeleri anlatan, bilgilendirici doküman hazırlamak, bilinç
düzeyini artırmak, ilgililere danışmanlık hizmeti vermek, gerektiği
durumlarda engelli bilincini anlatmak amacıyla seminer, konferans
ve benzeri faaliyetler gibi hizmet içi eğitim yapmak,
-
Bütün öğrencilerin, adil ve doğru bir
şekilde, ölçme ve değerlendirmeye tabi tutulması, fırsat eşitliğini
sağlamak ve eğitim sürecini engelli öğrenciler anlamlı hale
getirmek için; engelli öğrencinin sınavla ilgili süre, mekân,
materyal, refakatçi ve özrün doğasından kaynaklanan farklılıklara
göre alınacak gerekli tedbirleri sınavlardan önce almak,
düzenlemeleri yapmak,
-
İstihdam olanakları ve mesleklere
ilişkin konularda bilgi veren kılavuz kitaplar hazırlayarak /
hazırlanmasını sağlayarak bunları engelli öğrencilere
ulaştırmak,
-
Gönüllü öğrencilerimizin engelli
öğrencilere desteğini sağlayacak planlamaları yapmak ve öğrenci
destek havuzu oluşturmak,
-
Engelli öğrencilerin psiko-sosyal
ihtiyaçlarının tespit edilmesi ve giderilmesine yönelik psikolojik
danışmanlık desteği sağlamak,
-
Engelli öğrencilerin özellikle akademik
açıdan kendilerini geliştirebilmeleri için üniversitemizde
gerçekleşecek faaliyetlerden faydalanmaları ve bu etkinliklerde
aktif olarak yer almalarını teşvik etmek,
-
üniversitemiz bünyesinde düzenlenecek
sosyal etkinliklere engelli öğrencilerin katılımı için teşvik
etmek,
-
Alınan ilgili mevzuat kararlarının ve
belirlenen stratejilerin uygulanabilirliğini denetlemek,
-
Her yıl yapılması planlanan
faaliyetleri ve gerekli bütçe ihtiyacını öğrenim yılı başında, bu
faaliyetlerin değerlendirme sonuçlarını içeren bir raporu öğrenim
yılı sonunda Rektörlüğe teslim etmek,
-
Rektörlüğe teslim edilen faaliyet ve
değerlendirme raporunun her yıl Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına
bildirilmesini takip etmek,
-
Barındırma konusunda yaşanacak
sorunlarla ilgili gerekli önlemleri almak,
a)
Yükseköğretim kurumları tarafından eğitim öğretim işlerinden
sorumlu bir rektör yardımcısı başkanlığında ve sorumluluğunda,
engelliler alanında uzmanlaşmış veya özel eğitim alanına yakın
alanda uzmanlaşmış öğretim elemanı veya yardımcıları arasından
rektör tarafından görevlendirilen 1 koordinatör, fakülte, enstitü,
yüksekokul, meslek yüksekokulların görevlendireceği yönetici veya
akademik kişilerden seçilmiş 1’er temsilci, öğrenci İşleri Daire
Başkanı ve Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanı’ndan oluşur.