657 sayılı devlet Memurları Kanunu’nun 191.Maddesi,
2547 sayılı Yükseköğretim Kanununa dayanarak çıkarılan Mediko Sosyal Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı Uygulama Yönetmeliği,
4857 Sayılı Yeni İş Kanunu,
Kamu Sosyal Tesislerine İlişkin Tebliğ,
26 Şubat 2002 tarih ve 24679 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Okul Öncesi Eğitim Kurumları Yönetmeliği,
08 Aralık 1987 ve 19658 Resmi gazetede yayımlanan ‘‘Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca Açılacak Çocuk Bakımevleri Hakkında Yönetmelik ’’hükümlerine dayanak hazırlanmıştır.
Üniversite: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’dir.(ÇOMÜ).
Kuruluş: Kreş, Anaokulu, ve Çocuk Kulübü,
Kreş, Anaokulu, ve Çocuk Kulübü: Üniversite personelinin 0-6 yaş okul öncesi çağındaki çocukları ile 7-14 yaş ilköğretime devam eden çocuklarının Yönetmelik amaçlarına uygun olarak bakıldığı ve eğitildiği yerdir.
Anne-Baba: Veli ve vasi anlamında kullanılmıştır.
Daire Başkanlığı: ÇOMÜ Rektörlüğü Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığını,
Müdür: Kreş, Anaokulu, ve Çocuk Kulübü biriminin müdürünü,
Müdür Yardımcısı: Kreş, Anaokulu, ve Çocuk Kulübü Birimlerinde görevlendirilen Müdür Yardımcısını,
Öğretmen: Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmeni,
Usta Öğretici: Rektörlükçe atanan veya Valilikçe Sözleşmeli veya Ek Ders Görevi ile Görevlendirilecek Uzman ve Usta Öğreticiler hakkında Yönetmelik Hükümlerine uygun olarak görevlendirilen kişiyi,
Kısmi zamanlı Öğrenci: Çanakkale Üniversitesi Fakülte ve Yüksekokullarında okuyan ve Rektörlükçe Kreş, Anaokulu, ve Çocuk Kulübünde görevlendirilen öğrencileri ifade eder.
Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü’nde çocuklar yaşlarına göre gruplandırılır. Yaş gruplarının sayısı ve her grubun kontenjanı Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü Müdürlüğünce belirlenerek Rektörlük onayına sunulur. Her sınıfta aşağıda belirtilen öncelik sırasına göre çocuk kabulü yapılır. Her grubun kontenjanı yeterli başvuru olduğu takdirde Akademik ve İdari Personel çocuklarına eşit olarak bölünür. Başvuru sayısı yeterli değilse kontenjan doldurulacak biçimde önce ÇOMÜ dışından kamu kurumu mensubu çocukları alınabilir.
Çocukların Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü’ne kabulünde Üniversitede görev yapmak üzere tayin edilen Maliye Bakanlığı memurlarına, Üniversitede geçici görevli denetim yapan kamu görevlilerine ve belli bir dönem geçici öğretim elemanı olarak görev yapanlara Üniversite personeli gibi işlem yapılır.
Bulaşıcı ve ağır hasta olan veya özel bakım ve eğitim gerektiren çocuklar Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü’ne alınmaz.
Uzun süreli hastalık, kaza gibi zorunlu nedenlerle Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü ile ilişiği kesilen çocuğun Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü’ne tekrar alınması, yer varsa sıra beklenilmeden yapılır.
Çocuk alım listesi ilanından sonra 15 gün içinde kayıt yaptırmayan sırasını kaybeder.
Anne veya babadan birinin Üniversite personeli olması, diğerinin ise çocuğunun bakımını sağlayamayacak derecede hasta olması (heyet raporu ile belirlenir.), boşanma veya ölüm hali,
Anne ve babanın Üniversite personeli olması,
Sadece anne veya babanın Üniversite personeli olması (Üniversitedeki hizmet yıllarına göre sıralanır).
Babanın Üniversite personeli olması halinde, annenin çalışması, çalışmayan annelere göre öncelik kazandırır,
Üniversite personeli için eşitlik durumunda çocuk kabulü kura çekilerek belirlenir.
Personelden yeterli talebin olmaması halinde annesi veya babası kamuda çalışıyor olması önceliğine göre çocuk kabulü yapılır.
Dilekçe,
Çocuğun nüfus cüzdan sureti,
Çocuğun sağlık raporu,
Çocuğun, anne ve babanın fotoğrafları,
Çocuğun boğaz kültür raporu, gaita tahlili,
Çocuğun aşı kartı fotokopisi,
Çocuk, anne ve babanın verem savaş dispanserinden alınmış mikro film ve temiz raporu.
Kesin kayıt, istenen belgeler tamamlandıktan sonra yapılır. Belgeler tamamlanmadıkça çocuklar birime kabul edilmez.
Kabule esas bilgi ve belgelerin doğru olmadığının anlaşılması,
Velinin yazılı istemi,
Ailenin ısrarlı olarak Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü’nün işleyiş ve düzenine aykırı davranışları, ücret ödeme tarihini geciktirmesi,
Çocuğun Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü’ne uyumunun mümkün olmadığı ve bu uyumsuzluğun diğer çocukları rahatsız ettiği durumlar, (konunun uzmanlarınca değerlendirilip sorunun boyutu inceleme raporu ile belirlenecektir)
Bir aydan fazla mazeretsiz olarak devamsızlık,
Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü giderlerinin karşılanması için çocuk başına alınacak aylık ücret her yıl Eylül ayında Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü Koordinasyon ve Danışma Kurulunca belirlenir. Ücretin belirlenmesinde ilgili mevzuat ve tebliğ hükümleri dikkate alınır.
Mali sıkıntı içinde bulunan Üniversite mensuplarının çocuklarının, Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü koordinasyon ve Danışma Kurulu’nun önerisi ve Rektörlük onayı ile ücretsiz veya düşük ücretle Kreş, Anaokulu ve Çocuk Kulübü’ne kabulü yapılır. ÇOMÜ yan kuruluşlarından gelen çocuklar ile ÇOMÜ dışından alınacak çocuklar için farklı ücret uygulanır. Ayrıca sosyal maksatlı olarak ÇOMÜ personeli dışından gelen çocuklar için de ihtiyaç indirimine gidilebilir,
İkinci ve diğer kardeşlere % 50 kardeş indirimi uygulanır. Bu oran özel hallerde Rektörlük onayı ile veli lehine değiştirilebilir.
İstisnai harcamalar için (müsamere kıyafeti, tiyatro, sinema, isteğe bağlı geziler vs.) Yuva Müdürü, Rektörün onayı ile velilerden ücret için ödeme talebinde bulunabilir.
Ücretler her ay velinin yetkilendirmesi ile maaşından peşin olarak kesilir. Kesilen paralar bir kamu bankasında açılacak hesapta toplanır. Gerekli harcamalar Kreş, Anaokulu ve
Çocuk Kulübü Müdürlüğü’nün talebi, Rektörlük Makamı’nın onayı ile yapılır.
Birimin resmi tatil, salgın hastalık, afet gibi nedenlerle kapatılması durumlarında ücretler tam alınır.
Harcamalar; Üniversite harcama ve satın alma esaslarına göre yapılır.
Harcama Kalemleri ;
Beslenme, sabah kahvaltısı-öğle yemeği-ikindi kahvaltısı giderleri,
Eğitim araç ve gereçleri,
Temizlik giderleri,
Mobilya ve mefruşat alımları,
Demirbaş alımları,
Özel beceri kazandırma ve geliştirme programları,
Rektör Onayı ile gerekli görülen personel hakkında sosyal hak (tazminat) iyileştirmeleri,
Toplu taşıma giderleri veliler tarafından ayrıca karşılanır.
Birim yaz aylarında 2 haftadan az olmamak üzere onarım ve bakım için tatil edilebilir. Bu süre için ücret alınmaz.
Gruplardaki çocuk ve personel sayısı aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde düzenlenir.
0-2 yaş grubunda en çok 10 çocuk bir grup oluşturur. Her grup için bir grup sorumlusu ve en az bir çocuk bakıcısı görevlendirilir.
2-6 yaş grubunda ise en çok 20 çocuk bir grup oluşturur. Her grup için en az bir grup sorumlusu ve bir çocuk bakıcısı görevlendirilir.
Çocuk Kulübünde, sabahçı ve öğlenci çocuklara yönelik iki bölümde hizmet verilir. Gruplar en fazla 20 çocuktan oluşur. Öğretim dönemlerinde sabah ve öğleden sonra gelen çocukların toplamı bir grup için belirlenen miktarı geçemez. Her grup için bir grup sorumlusu görevlendirilir.
Personelin mesai dışındaki genel ÇOMÜ programları için en az beş öğrenci olması şartıyla, kreşte yardımcı öğretmene tespit edilen ilave ücret peşin ödenmek suretiyle kreş ve Anaokulu kuruluş müdürünün vereceği emirle açılır.
Müdür,
İdari Memur,
Psikolog, (Tıp Fakültesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi doktorlarından görevlendirme yapılabilir)
d)
Çocuk Gelişimi ve Eğitimcisi,
e)
Eğitim Elemanları (Öğretmen),
f)
Doktor, (Tıp Fakültesi Araştırma
ve Uygulama
Hastanesi doktorlarından
görevlendirme yapılabilir)
Beslenme Uzmanı, (Tıp Fakültesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi doktorlarından görevlendirme yapılabilir)
Hemşire (Tıp Fakültesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi hemşirelerinden görevlendirme yapılabilir)
Eğitici yardımcısı (Bakıcı Anne)
Yardımcı Hizmet Elemanları,
Koordinasyon ve Danışma Kurulu,
Sağlık Kurulu
Kuruluş Müdürünün emrinde yeteri kadar idari memur, psikolog, Çocuk Gelişimi ve Eğitimcisi, Öğretmen, Doktor, Beslenme Uzmanı, Hemşire ve Yardımcı Personel görevlendirilir. Görevlendirme koşulları Rektörlükçe belirlenir.
Müdür olarak görevlendirileceklerde iktisadi ve idari bilimler fakülteleri, tıp, hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, eğitim fakülteleri ile sosyal hizmetler, psikoloji, sosyoloji, çocuk gelişimi, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, eğitim, ev ekonomisi ve hemşirelik alanlarında en az 4yıl eğitim veren fakülte veya yüksekokulların birinden mezun olma şartı aranır. Eğitim ve /veya yönetim ile ilgili konularda formasyonunu geçerli bir sertifika veya eğitim belgesi ile kanıtlayan diğer 4 yıllık fakülte mezunlarından Müdür atanabilir.
Müdür yardımcılığında görevlendirileceklerde ise en az ön lisans mezunu olmak şartı aranır.
Bir kişi, birden fazla kuruluşun sorumlu müdürü olamaz, birden fazla kuruluşta grup sorumlusu olarak görev yapamaz ve çalışma saatleri içinde başka bir işte çalışamaz.
Öğretmen; grubundaki çocukların fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal gelişimlerini
sağlamak, onlara temel değer ve alışkanlıkları kazandırmak üzere gerekli faaliyetleri bir program dahilinde uygulamak, eğitim, bakım ve temizliklerinin sağlık kurallarına uygun, sevgi ve ilgiye dayalı bir ortamda yerine getirilmesine yardımcı olmakla yükümlüdür.
Kuruluşta sosyal hizmet, çocuk gelişimi ve eğitimi, psikoloji, psikolojik danışma ve rehberlik, hemşirelik, okul öncesi öğretmenliği, sınıf öğretmenliği, branş öğretmenliği ve ev ekonomisi, alanlarında yüksek öğrenim yapmış olmak, Eğitim Fakültelerince düzenlenen formasyon kurslarına katılarak öğretmenlik sertifikası almış olmak veya kız meslek liselerinin çocuk gelişimi ve eğitimi bölümüne mezunu olmak şartlarından en az birini taşıyan kişiler görevlendirilebilir.
Çocuk bakıcılarında tercihen lise mezunu olmak ve bakımı konusunda sertifika sahibi olmak şartı aranır.
Gerekli görülmesi halinde, yönetim ve grup sorumluluğu dışında; kendi branş dallarında istihdam edilmek üzere Sosyal hizmetler, Psikoloji, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Müzik, Resim, Bilgisayar Yabancı Dil ve benzeri elemanlar da görevlendirilebilirler. Söz konusu şahısların branşları ve görevlendirilme şekilleri Rektörlüğe bildirilir.
Görev alacak personelde, çağdaş ve Atatürk İlke ve Devrimlerine uygun, uygar, aşırılığa kaçmayacak, çocuklara örnek teşkil edecek şekilde sade bir kılık kıyafet olma şartı aranır.
Kuruluş Müdürünün görevleri şunlardır.
Kuruluşun eğitim ve öğretim işlerinin kanun ve yönergeyle belirtilen amaç ve ilkeler doğrultusunda yürütülmesini sağlamak.
Kuruluşun bakım ve onarımının zamanında yapılması için gerekli tedbirleri almak.
Görevliler arasında iş bölümü yapmak ve denetlemek
Kuruluşun amacına uygun olarak geliştirilen standart formların uygulanmasını sağlamak, denetlemek
Kuruluşun temizlik ve sağlık şartlarının uygunluğunu ve beslenme eğitim hizmetlerinin yeterli olup olmadığını kontrol etmek.
Kuruluşa alınacak çocuklara ilgili değerlendirmeleri yaparak ilgili birime veya komisyona teklifte bulunmak.
Kuruluşun işletilmesi ve yönetilmesinde kurum ile koordinasyonu sağlamak.
Kuruluşta kullanılacak malların, malzemelerin alınması, depolanması, korunması, malların cinsini, miktarını ve birimini gösteren ihtiyaç listelerinin hazırlanması, kreş hizmetlerinin düzenli bir şekilde yapılması ve diğer mali ve idari işlemlerin yürütülmesi için gerekli önlemleri almak,
Aralık ayı içinde bir sonraki mali yıla ait Kuruluş bütçesini hazırlamak ve görüşülmek üzere Rektörlüğe sunmak,
Muhasebe memuru tarafından yılsonunda düzenlenen Kuruluş hesaplarını yedi gün içinde inceler ve kendi görüşü ile birlikte incelenmek üzere Başkanlığa sunmak,
Kuruluş görevlilerinin, Rektörlükçe verilen talimat hükümlerine uygun olarak bu işleri yapıp yapmadıklarını, Kuruluş kasasında Rektörlükçe belirlenen limit üzerindeki paraları bankada bulunan Kuruluş adına açılan hesaplara her gün yatırıp yatırmadıklarının kontrol
etmek,
Kuruluşta bulunan malların her ayın son iş günü sayımını yaptırmak ve sayım sonucunda tutanak düzenleyip, sayımı yapanlar tarafından imza altına alınmasını sağlamak,
Mali işlemlerinden dolayı mali işlemin gerçekleşmesinde görev yapan diğer görevlilerle birlikte sorumlu olmaktır.
Kuruluşun birimlerinde (Kreş, anaokulu ve çocuk kulübü), Kuruluş Müdürü adına yönetici olarak görev yapmak. Görevlerin yerine getirilmesinden Kuruluş Müdürü’ne karşı sorumludur.
1. Yazışmaların kayıtların düzenli bir şekilde tutulmasını sağlamak,
Kuruluşun mal sorumluluğunu üstlenmek,
Konusu ile ilgili Müdür’ün verdiği satın alma, muhasebe v.b. görevleri yerine getirmek,
Görevlerin yerine getirilmesinden Kuruluş Müdürü’ne karşı sorumludur.
Öğretmen; kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge ve emirlerle programlarda belirtilen görevleri yerine getirmekle yükümlüdür.
Öğretmen, Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen ve Yöneticilerin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Esaslar gereğince kendisine verilen ders ve ek ders görevini yapmak zorundadır. Ek ders görevini yapmayanlar, asıl görevlerini yapmamış sayılırlar.
Eğitim programına uygun olarak yıllık ve günlük plânları hazırlar ve uygular.
Etkinlikler için gereken eğitim materyallerini hazırlar.
Çocukların kişisel bilgi formlarını doldurur, gelişim ve sağlık kayıtlarını tutar ve yıl sonu gelişim raporlarını hazırlar.
Anne ve baba eğitimiyle ilgili çalışmaların plânlanmasına katılır ve uygular.
Kuruluş içinde kutlanacak özel günleri plânlar ve uygular.
Özel eğitim gerektiren çocukların eğitimi için önlem alır.
Nöbet çizelgesine uygun olarak nöbet görevini yerine getirir.
Yönetimin vereceği eğitimle ilgili diğer görevleri yapar.
Psikoloji alanında yüksek öğrenim görmüş olanlar arasından atanır/görevlendirilir. Görevleri şunlardır.
1. Çocuğun kuruluşa geliş ve burada kalış süresi içinde zeka, yetenek ve ruhsal durumu ile psiko-sosyal gelişimini çeşitli test, yöntem ve teknikleri ile belirlemek,
Çocuğun yetiştirilmesi ve sağlıklı bir kişilik kazanması için hazırlanan, psiko-sosyal gelişim programlarına katkıda bulunmak,
Hizmet içi eğitim programlarının düzenlenmesi ve uygulanmasına katılmak ,
Çalışmaları ile ilgili kayıtları tutmak,
5. Kuruluşun amacına uygun nitelikte araştırma ve incelemeler yapmak,
Psikolog yukarıda sayılan görevlerini diğer meslek elemanlarıyla birlikte Sosyal Servis bünyesinde yürütür, görevlerinin gereği gibi yerine getirilmesinden Müdüre karşı sorumludur.
Tıp alanında eğitim görenler arasından (tercihen Çocuk sağlığı Uzmanları) atanır/görevlendirilir.
Görevleri şunlardır;
Çocukların Kuruluşa ilk giriş muayenelerini yapmak, hastane ve dispanser incelemeleri için gereken yerlere sevk etmek ve çocuk hakkında dosya hazırlamak,
Çocukların dönemsel sağlık denetimlerini yapmak, aşıların yapılmasını sağlamak,
Kuruluş personelinin genel hijyen kurallarına uyup uymadığını kontrol etmek,
İlgili mevzuat ile verilen diğer görevleri yapmak,
Doktor birimin sağlık hizmetlerinin gereği gibi yürütülmesinden Müdüre karşı sorumludur.
Beslenme ve diyet alanında yüksek öğrenim görmüş olanlar arasından atanır/görevlendirilir.
Çocukların beslenmeleri ile ilgili cetveli hazırlamak ve uygulamasında Müdürlüğe yardımcı olmak,
Kuruluşa alınacak yiyecek maddelerinin cins ve miktarlarının belirlenmesinde, teslim alınan yiyecek maddelerinin şartnamelere uygun olup olmadığının denetlenmesinde Müdürlüğe yardımcı olmak, depo ve kilerlerin, hijyen ve beslenme koşullarına göre düzenlenmesini sağlamak .
Diyetisyen, görevlerinin yerine getirilmesinden Müdüre karşı sorumludur.
Sağlık Meslek Lisesi mezunları yada bu alanda yüksek öğrenim görenler arasından atanır/görevlendirilir.
Sorumlu olduğu bölümlerin tüm hijyen koşullarının yerine getirilmesini sağlamak,
Muayene , tedavi ve diğer sağlık hizmetlerinde doktora yardım etmek, ilaçları muhafaza etmek, son kullanma süresi dolan ilaçları doktora bildirmek,
Çocukları dönemsel sağlık kontrolü ve muayenelerine hazırlamak, kilolarını, boylarını, dişlerinin çıkış tarihlerini izlemek ve bu bilgileri sağlık fişlerine işlemek,
Bulaşıcı bir hastalıktan kuşkulandığı hallerde çocuğu hemen ayırarak doktora ve Müdüre haber vermek,
Acil vakalarda ilgili doktor veya hastane ile ilişki kurmak, Hemşire Doktora ve Müdüre karşı sorumludur.
1. Kreş çocuklarının (0-2 yaş) günde en az 3 kere altını açmak ve temizlemek, oyun çocuklarının tuvalet sonrası temizliklerini düzenli olarak yapmak,
2. Çocukların oyun, dinlenme, beslenme, temizlik ve eğitim faaliyetleri ile ilgili olarak kendisine verilen görevleri, Çocuk Eğiticisi gözetiminde yerine getirmek,
3. Öğün saatlerine göre gerektiğinde kuşluk ve ikindi kahvaltılarını hazırlamak, masayı düzeltmek, çocuklarının yemek yemelerine yardım etmek ve yemek sonrasında çocukların temizliklerini düzenli bir şekilde yapmak,
Çocukların uykuya yatış ve kalkışlarında yardımcı olmak, uyku saatlerinde nöbetçi çocuk eğiticisine yardım etmek,
Çocukların yatak ve oyun odalarının temizliğini, düzenini sağlamak ve eşyaları korumak,
Çamaşır ve yatak takımları ile kendisine teslim edilen eşyaları muhafaza etmek,
Müdürlükçe kendisine verilecek görev alanları ile ilgili diğer görevleri yerine getirmek.
Bakıcı anne, kendi sorumluluğuna verilen eşyaların korunmasında ve görevlerinin, Çocuk Eğiticisi denetiminde, gereği gibi yerine getirilmesinden sorumludur. Bakıcı anne çocuğa ait özel konularda velilerle temasta bulunamaz.
Çocuk bakıcılarının, çocuk yetiştirme konusundaki tecrübeleri ve becerileri ile, küçük yaşta çocuğunun olmaması, çevre ile iletişim kurma becerisi, sosyal kişiliği gibi özellikler göz önüne alınarak en az ilköğretim mezunu olanlar arasından istihdam edilmesi esastır.
Çocuk Eğiticisi ve Müdür’e karşı sorumludur.
Birimin ve eşyalarının temizliğini yapmak.
Birime gelen çeşitli malzeme araç ve gereci ilgili yerlere taşımak ve yerleştirmek,
Personel yetersizliği durumunda; mutfakta bulaşıkları yıkamak, mutfağın temizliğini ve düzenini sağlamak,
Yemek masalarını hazırlamak, toplamak,
Birimin bahçesinin temizlik, bakım ve diğer hizmetlerini yapmak,
Çocukların okula emniyet içinde giriş ve çıkışlarını sağlamak.
Yardımcı Personel bu görevlerin yapılmasından Müdür’e karşı sorumludur. İstihdamlarında temizlik konusundaki titizliği ve tecrübesinin yanı sıra, çevre ile iletişim kurabilme becerisi, sosyal kişiliği ve en az orta öğrenim düzeyinde öğrenim görmüş olmaları esası aranır.
Yukarıda görev tanımı yapılan görevliler dışında Madde 13 kapsamında sayılan diğer görevlilerin görevlendirilmesi halinde görev tanımı Rektörlükçe yapılır.
Kuruluş hizmetlerinin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak ve yıl sonunda uygulamadaki sonuçları değerlendirmek.
Çocuk bakım ücretini saptamak.
koordineli çalışır.
Kuruluşun sağlık sorunları ile ilgilenmek, rehberlik yapmak.
Rutin sağlık taramaları ve aşıları organize etmek.
Branş derslerine giren vekil öğretmenlerde ek ders ücretine göre ücretlendirilir.
Satın Alma Komisyonu, beslenme, sağlık, temizlik ve diğer ihtiyaç malzemelerinin alımını yapmak üzere, birim müdür yardımcısı, bir öğretmen ve bir idari memurdan oluşur ve satın alma işlemlerini yapar.
Satın almalar 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümlerine tabi değildir.
Satın alma komisyonu tarafından yapılacak alımlar 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 22/d maddesi süreci esas alınarak yapılır.
Kuruluşun malî işleri, Maliye Bakanlığınca yayımlanan Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca İşletilen Sosyal Tesislerin Muhasebe Uygulamalarına Dair Esas ve Usuller esas alınarak yürütülür.
Komisyon, şartname ve sözleşmeler uyarınca satın alınan eşya ve gereci muayene ve kontrol ederek kabul veya geri çevirmek üzere gereken işlemleri yapar.
Bu komisyon, aynı zamanda her yıl sonunda demirbaş eşya ile kullanılmayan eşya ve gerecin sayım ve denetimi ile ilgili görevleri yapar. Muayene, teslim alma ve sayım işleri ile ilgili kararları okul müdürünün onayına sunar.
Çocuğun günlük hayatına gerekli eşya ve giysilerini aile getirmekle yükümlüdür.
Çocuğu program ve vakit cetvelleri esasları içinde, Yuva ve Anaokuluna getirip götürmek sorumluluğu aileye aittir.
İlkokula giden çocuklar, tatil dönemlerinde Yuva ve Anaokuluna kabul edilmez.
Kuruluşun uygun göreceği durumların dışında veliler çocuklarını ziyaret edemez ve misafir çocuk getiremez.
Kuruluş Müdürlüğü’nün hazırladığı eğitim programı haricinde çocuklar için düzenlenen sosyal çalışmalar ve kurslar (Üniversite spor kulübü ve veli organizasyonları vb) Yuva ve Anaokulunu programını engellemeyecek saatlerde yapılabilir. Bu çalışmaların sorumluluğu Kuruluş yönetimi dışındadır.
Kuruluşça kullanılacak defter, dosya ve formlar ilgili yönetmelik hükümleri doğrultusunda Rektörlükçe belirlenir.
bu içerik toplamda 73 kez görüntülenmiştir