T.C.
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL TESİSLER KURMA VE İŞLETME YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Madde 1- (1) Bu yönergenin amacı, Üniversite mensupları, emeklileri, öğrencileri, mezunları, eş ve çocukları ile yasal olarak bakmakla yükümlü oldukları bireylerin ve diğer konukların yemek, konaklama, kantin ve kafeterya ve diğer hizmetleri uygun bedelle ve sağlıklı bir şekilde karşılayabilecekleri, Üniversiteye bağlı lisans ve ön lisans düzeyinde Turizm ve Otelcilik alanında öğrenim gören öğrencilerin uygulama ve staj yeri olarak kullanmalarının sağlandığı sosyal tesisler işletmesi kurulması ve işletilmesi ile ilgili esasları belirlemektir.
Madde 2-(1) Bu yönerge, Üniversitenin; eğitim ve dinlenme tesisi, konukevi, kreş, anaokulu, yemekhane, kantin, büfe, park ve otopark alanı, kafeterya, kültür ve kongre merkezi, spor tesisleri vb. sosyal tesis işletmesi ve sosyal tesisler işletmesi tarafından işletilen diğer tüm tesislerinde verilecek hizmetleri kapsar.
Madde 3- (1) Bu yönergenin dayanağı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 14. ve 47. maddesi, 03.02.1984 tarih ve 18301 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Mediko _ Sosyal , Sağlık Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 191. maddesi ve Maliye Bakanlığınca yayımlanan Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca İşletilen Sosyal Tesislerin Muhasebe Uygulamalarına Dair Esas ve Usuller ile yıllık Bütçe Kanunları’dır.
Madde 4-(1) Bu yönergede geçen;
ç) İşletme: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Tesis İşletmesini,
Madde 5- (1) Yönetim kurulu sorumluluğundaki işletme; aşağıda yazılı organlardan oluşur ve belirtilen usuller çerçevesinde yönetilir .
1-Yönetim Kurulu , 2-Denetleme Kurulu,
3-İşletme Müdürlüğü .
Madde 6-(1) Yönetim Kurulu, Rektör tarafından görevlendirilen bir Rektör Yardımcısı başkanlığında, Genel Sekreter Yardımcısı, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanı, Rektörün ayrıca belirleyeceği idari personel arasından 1 kişi ve İşletme Müdürü olmak üzere 5 kişiden oluşur. Kurul üyeleri iki yıl süre ile atanır. Görev süresi bitenler yeniden atanabilir. Rektör gerekli gördüğü hallerde sürenin bitmesini beklemeden görevlendirilen Yönetim Kurulu üyelerini değiştirebilir.
(2) Yönetim kurulunun çalışma esasları şunlardır:
Başkanın göreceği lüzum üzerine veya en az 2 ayda bir toplanır. Yönetim Kurulu toplantılarına ait gündem , Başkan tarafından belirlenir.Yönetim Kurulu üyeleri ile İşletme Müdürü gündeme ilişkin yazılı tekliflerde bulunabilir. Gündem, toplantıdan makul bir süre önce üyelere yazılı olarak bildirilir.Kararlar, karar defterine tarih ve sıra numarası ile yazılır.
Kararlar çoğunlukla alınır. Yönetim Kurulunun sekretarya iş ve işlemlerini İşletme Müdürü yürütür.
Yönetim Kurulunun Görevleri
Madde 7-(1) Yönetim kurulunun görevleri şunlardır:
ç) İşletmenin hizmet alanıyla ilgili birimlerinin yönetimini oluşturmak,
ı) Dava açılması, sulh ve feragate karar verilmesi ve alacak tahsilinden vazgeçilmesi vb. durumları ile ilgili kararları alarak , Rektörlük Makamının onayına sunmak,
Madde 8- İşletmenin denetimleri Rektör tarafından görevlendirilen iç denetçi veya biri başkan olmak üzere iki akademik personel ile mali konularda deneyimli bir idari personelden oluşan kurul tarafından yapılır.
Madde 9- Denetlemeyle görevli olanlar;
Madde 10- (1) Sosyal Tesisler İşletmesinin ve bağlı birimlerinin sorumlu Müdürü İşletme Müdürüdür.
İşletme Müdürü ve 2 (iki) İşletme Müdür Yardımcısı Yönetim Kurulu önerisi ve Rektör onayı ile görevlendirilir ve Yönetim Kuruluna karşı sorumludur.
İşletme Müdür Yardımcıları yeni bir görevlendirme yapılmadıkça iki yıl süre ile görev yapar.
Müdür yardımcılarından biri Gerçekleştirme Görevlisi olarak Müdür tarafından görevlendirilir.
görevlendirilir. Görevlendirme süresi 2 (iki) yıldır. Birim sorumlusu bu süre sonunda yeniden görevlendirilebileceği gibi görev süresinin dolmasına bakılmaksızın işletme müdürünün önerisi ve Yönetim Kurulunun onayıyla görevine son verilir.
Madde 11- (1) İşletme Müdürü aşağıdaki görevleri yapar:
ç) İşletme için gerekli elemanların Yönetim Kurulu kararı ve Rektör onayı ile alınmasını sağlar,
ğ) Sosyal Tesisler İşletmesinin Harcama Yetkilisi görevini yürütür,
ı) Sosyal Tesisler İşletmesinin malzeme, araç, gereç ve hizmet ihtiyaçlarının temin edilmesini görevlileri aracılığıyla yerine getirir,
İşletme Müdürünün teklifi , Yönetim Kurulunun kararı ve Rektör onayı ile Müdüre karşı sorumlu olarak görev yapacak, Sosyal Tesislere ait, ticari malların alımını ve alım işlemlerini yapmak üzere satın alma görevlisi, alımı yapılan ticari malları ambarda muhafaza edecek ve
ilgili birimlere gönderilmesini sağlayacak ambar görevlisi ve muhasebe işlemleri ile ödemeleri yapmak üzere muhasebe görevlisi görevlendirilir.
Görevlendirilen personelin iş tanımı İşletme Müdürü tarafından düzenlenecek talimatname ile yapılır.
Madde 13- (1) Birim Sorumlusu aşağıdaki görevleri yapar:
ç) İşletme Müdürü tarafından verilecek görevleri Satın Alma Görevlisi, Ambar Görevlisi, Muhasebe Görevlisi ile eşgüdümle yerine getirir ve diğer görevleri yapar.
Madde 14- (1) Sosyal Tesisler İşletmesinin gelirleri bu yönergenin 2. maddesinde belirtilen yerlerin işletilmesinden elde edilen gelirler, faiz gelirleri , kira gelirleri ve her türlü
bağışlardan oluşur.
Giderler
Sosyal tesisler işletmesinden elde edilen gelirler mevzuata uygun iş ve işlemlere harcanır. Madde 16-(1) Sosyal tesisler işletmesi ile ilgili her türlü gelir ve giderlerin belgelendirilmesi esastır. Buna göre;
Madde 17-(1) Hizmetler, Yönetim Kurulu Başkanının genel gözetiminde, İşletme Müdürü tarafından yardımcıları ve birim sorumlularına yetki ve sorumluluklar verilmek suretiyle yürütülür.
Madde 18-(1) Sosyal Tesisler İşletmesinin işletilmesinde, Rektör tarafından hizmetlerin yürütülebilmesi için Kurumda görev yapan idari, akademik ve diğer personel arasından görevlendirilme yapılabilir.
Madde 19-(1) Sosyal Tesisler İşletmesi, Üniversitenin tüm birimlerindeki fiziki alanları eğitim, uygulama ve diğer faaliyetleri için Rektör onayı ile kullanılabilir.
Madde 20- (1) Sosyal Tesisler İşletmesi tarafından düzenlenecek kurs,seminer, gezi, eğitim
v.b tüm faaliyetlerle ilgili hizmet vermek için Rektörün görevlendireceği üniversite personelinden yararlanılabilir.
Madde 21-(1) Görevi ve unvanı ne olursa olsun hiçbir kişi ve kuruluş, Sosyal Tesisler İşletmelerinde verilen hizmetlerden bedelini ödemeden faydalandırılamaz. Sosyal Tesisler
İşletmesi için tespit edilen ücretler hizmetin alındığı tarihte ilgililerden peşin olarak tahsil edilir.
Madde 22-(1) Sosyal Tesisler İşletmesi devlet bankalarının birinde hesap açtırır ve günlük tahsilat ilgili bankaya yatırılır.
Madde 23-(1) Birimlerde görevlendirilmek üzere süreli ve süresiz işler için işçi alımında Yönetim Kurulu Kararı ve Rektör onayı gereklidir. Bu işçilere ödenecek ücret ise Yönetim Kurulunca belirlenen ücret politikası hükümleri de göz önünde bulundurularak İşletme Müdürünün teklifi ve Yönetim Kurulu Kararı ile belirlenir ve Rektör onayına sunulur.
Madde 24-(1) Sosyal Tesisler İşletmesi, vergi kanunları ve diğer mevzuat hükümlerine göre muhasebe sistemini kurmak, uygulamak ve de tutulması zorunlu defterleri tasdik ettirerek kullanmakla yükümlüdür.
Madde 25-(1) Sosyal Tesisler İşletmesinin mali defterini mali müşavir veya serbest muhasebeci aracılığıyla ücret karşılığı düzenlettirilip takip ettirebileceği gibi işletme bünyesinde bu iş için muhasebeci çalıştırmak suretiyle de yapabilir.
Madde 26-(1) Sosyal Tesisler İşletmesi ile ilgili fatura, perakende satış belgesi, irsaliye, bordro, karar, rapor, yazı, mektup, telgraf, cetvel, senet, makbuz, tutanak, şartname, proje, hak ediş vb. belgelerle ödemeleri gösteren belgeler, mukavele, taahhüt, mahkeme ilamları vb. her türlü belge uygun ortamlarda mevzuatın gösterdiği süreler içerisinde muhafaza edilir.
Madde 27-(1) Hizmetlerin yürütülebilmesi için bankalarda açılan hesaplara para yatırmaya, para çekmeye, çek karnesi almaya, çek keşide etmeye, pos başvurusu yapmaya, bunun için gerekli belgeleri imzalamaya ve ödeme talimatı vermeye İşletme Müdürü yetkilidir. İşletme Müdürünün bu yetkilerini kullanma ve devretme esasları Yönetim Kurulunca kararlaştırılır. Madde 28-(1) İşletme Müdürünün değişmesi durumunda, devir işlemlerine esas olmak üzere bu tarih itibariyle bilanço tanzim edilir.
Madde 29-(1) Kamu Sosyal Tesislerine ilişkin Tebliğdeki düzenlemeye uygun olarak,
tesislerin bakım ve onarımı için yıl içinde elde edilen gelirin brüt tutarının %5 oranında ki tutar, ayrı bir hesapta tutulur ve söz konusu ihtiyaçlar için ayrılır.
Madde 30-(1) Birimlerin işletilmesinde, bedeli işletme gelirlerinden karşılanmak üzere, kısmi zamanlı öğrenciler öncelikli olarak çalıştırılabilir. İhtiyaç durumunda, Maliye Bakanlığınca yayımlanan bütçe uygulama talimatları doğrultusunda, Üniversite Personeli de
görevlendirilebilir. Ancak, geçici görevle görevlendirilecek personel sayısı asgari seviyede tutulur. İşçi maaşları asgari ücret üzerinden ödenir. İşçilerin mesleki bilgisi ve gayretli
çalışması dikkate alınarak asgari ücretten fazla ücret ödemesi İşletme Müdürünün gerekçeli
teklifi ve Sosyal Tesis İşletmesi Yönetim Kurulu Kararı ile yapılır ve Rektör onayına sunulur.
Madde 31-(1) Hizmetin gerekleri doğrultusunda, sürekli çalışma durumu göz önünde
tutularak, İşletme Müdürünün talebi üzerine, Yönetim Kurulunun gerekçeli kararına istinaden fazla mesai yapacak personel ve fazla çalışma saatleri için Rektörlükten onay alınır. Fazla
mesai ücretinin saat ücreti Rektör onayı ile mevzuatlar dikkate alınarak belirlenir ve ayda en çok yüz (100) saate kadar fazla mesai ücreti ödenebilir. Fazla çalışma ücreti olarak Yönetim Kurulu üyeleri ile Denetim Kurulu üyelerine herhangi bir ödeme yapılamaz.
Madde 32-(1) Yönetim Kurulu, verilecek hizmetlerin türünü ve kalitesini, satışa sunulacak mal ve hizmetlerin tür, miktar ve fiyatlarını, Maliye Bakanlığınca yayınlanan Bütçe Uygulama Tebliğleri ile belirlenmiş olan fiyatları dikkate alarak, sosyal tesis işletmesinde verilen hizmet veya satılan üründe kullanılan işçilik (işçi ve işveren payları, kıdem tazminatı
ve benzeri giderler dahil), hammadde, satın alma bedeli, elektrik, ısınma, su, vergi, amortisman, fire ve zayi gideri ve benzeri maliyet unsurlarına bir işletme karı eklenmek suretiyle İşletme Müdürlüğü tarafından önerilerek Yönetim Kurulunca belirlenir.
Madde 33-(1) Ticari malların ambarda muhafazasında veya satışı esnasında oluşabilecek fire, zayi ve çalıntılarda İşletme Müdürünün raporu ve önerisi ile Yönetim Kurulunun onayı sonucunda stoklardan düşülebilir. Yönetim Kurulu hangi üründe ne kadar fire, zayi ve
çalıntının stoklardan düşülebileceğini, ne kadarının ilgili personelden tahsil edileceğini belirler.
Madde 34-(1) Bu yönerge, Rektörlük onayı ile yürürlüğe girer. Yürütme
Madde 35- (1) Yönerge hükümlerini Rektör yürütür
bu içerik toplamda 86 kez görüntülenmiştir