Mevzuat Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Yönetmelikler
Detay
« Geri
ÇOMÜ Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği
TIP FAKÜLTESİ
EĞİTİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesinde uygulanan eğitim, öğretim ve sınav esaslarını düzenlemek, işleyiş, görev, yetki ve sorumlulukları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesinde “Tıp Doktoru” unvanı almak üzere tıp eğitimi alan öğrenciler ile ilgili eğitim ve yönetim birimlerine uygulanacak usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Anabilim Dalı: Tıp Fakültesi bünyesinde bulunan anabilim dallarını,
b) Dekan veya Dekanlık: Tıp Fakültesi Dekanı veya Dekanlığını,
c) Ders kurulu: Kavramsal bütünlük sağlayacak şekilde belirlenen amaca göre farklı anabilim/bilim dalları tarafından belirli bir süre için programlanmış kavramsal ve uygulamalı eğitim etkinlikleri grubunu,
ç) Dönem: Her eğitim-öğretim yılını,
d) Eğitim Sorumlusu: Tıp Fakültesinde eğitim komisyonu tarafından belirlenen, ders kurulu, staj veya uygulama dilimi içinde dersi olan anabilim dallarından birinin öğretim üyesini,
e) Fakülte Kurulu: Tıp Fakültesi Fakülte Kurulunu,
f) Fakülte Yönetim Kurulu: Tıp Fakültesi Yönetim Kurulunu,
g) Eğitim Komisyonu: Tıp Fakültesinde tıp eğitiminden sorumlu üst danışma kurulunu,
ğ) Öğrenci: Tıp Fakültesi öğrencilerini,
h) Ön hekimlik (İntörnlük): Stajlarını tamamlamış olan öğrencilerin hekimlik mesleğini öğretim üyesi rehberliğinde uygulamalarına olanak veren on iki aylık eğitim dilimini,
ı) Pratik (Uygulama): Ders kurulları kapsamında yer alan kuramsal konular ile bağlantılı, bu konuların anlaşılmasını kolaylaştıran ve/veya tıpta uygulama ve entelektüel beceri kazandırmaya yönelik eğitim etkinliğini,
i) Senato: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Senatosunu,
j) Staj: Temel tıp bilgilerini almış olan öğrencilere hekimlik mesleğinin uygulanmasına yönelik, anabilim dallarınca yürütülen klinik eğitimini,
k) Tıp Fakültesi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesini,
l) Üniversite: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Eğitim ve Öğretime İlişkin Esaslar
Eğitim-öğretimin amacı
MADDE 5 – (1) Tıp Fakültesinde eğitim ve öğretimin amacı; sağlığı koruyup geliştirebilen, hastalıklara tanı koyup iyileştirebilen, sakatlıkları önleyebilen ve rehabilite edebilen, toplumun sağlık kaynaklarını iyi tanıyan ve bu bilgisini hastaları için kullanan, hastalarına sağlık danışmanlığı yapan, bu işlevleri yerine getirirken kendini değerlendirebilen, sürekli gelişime açık ve bunu sürdüren, ekip içinde uyumla çalışabilen ve topluma önderlik edebilen hekimler yetiştirmektir.
Öğretim dili
MADDE 6 – (1) Tıp Fakültesinde öğretim dili Türkçe’dir.
Eğitim süresi
MADDE 7 – (1) Tıp Fakültesinde eğitim-öğretim süresi, her biri bir ders yılını kapsayan altı dönemden oluşur. Her dönem en az yirmi sekiz hafta sürelidir.
(2) Öğrenciler öğrenimlerini en çok dokuz yılda tamamlamak zorundadırlar. Bu süre içerisinde öğrenimlerini tamamlayamayan öğrenciler, 2547 sayılı Kanunun 46 ncı maddesi hükümlerinde belirtilen koşullara göre katkı veya öğrenim ücretlerini ödemek koşulu ile öğrenimlerine devam ederler. Yönetim Kurulu tarafından kabul edilmiş mazeretlere bağlı kaybedilen süreler eğitim süresinden sayılmaz. Üniversiteden uzaklaştırma cezası alan öğrencilerin bu süreleri mazeretli devamsız olarak kabul edilmez.
(3) Başka bir fakülteden yatay geçişle gelen öğrencilerin kalan sürelerinin hesaplanmasında daha önce okumuş oldukları yükseköğretim kurumlarında geçirdikleri süreler dikkate alınır.
Eğitim sistemi
MADDE 8 – (1) Tıp Fakültesinde eğitim; ilke olarak, ulusal çekirdek eğitim programına dayalı, yetişkin eğitimi ilkelerini temel alan, zaman ve konuda bütünleştirilmiş, topluma dayalı, önceden yapılandırılmış, klinik deneyime erken başlanan, seçmeli konulara yer verilen, güncel ve geçerli ölçme ve değerlendirmede yöntemleri kullanan, sürekli ve düzenli olarak izlenip geliştirilen bir eğitimdir. Hekimlik mesleğinin daha iyi eğitimine katkı sağlayacak yenilikçi eğitim etkinlikleri programda yer alır.
Eğitim programı
MADDE 9 – (1) Birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarda eğitim temelde ders kurulları esasına dayanır. Dördüncü ve beşinci sınıflarda eğitim bağımsız ya da kurullar halinde birleştirilebilen stajlar esasına göre yürütülür. Altıncı sınıf, uygulama dilimleri halinde aralıksız bir yıl süren ön hekimlik (intörn) kademesidir.
(2) Her yıldaki ders kurulu, staj veya uygulama dilimi sayıları ve süreleri, anabilim dallarının gerekçeli talepleri dikkate alınarak eğitim komisyonu önerisiyle Fakülte Kurulunca belirlenir ve Senato onayından sonra uygulanır.
Dersler
MADDE 10 – (1) Mesleki dersler, tıp eğitimi programı kapsamındaki ders kurulları, stajlar ve uygulama dilimlerinde yer alan kuramsal ve uygulamalı eğitim etkinlikleridir. Üniversite not sistemine uyumda her ders kurulu, staj ve uygulama dilimi bir ders olarak değerlendirilir.
(2) Her öğrenci 2547 sayılı Kanunda belirtilen genel zorunlu dersleri almak ve başarı ile bitirmek zorundadır. Bu derslerden Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi ile Türk Dili, ders geçme esasına göre okutulur ve eğitimin ilk yılında her bir ders altmış ders saatinden az olmamak üzere programlanır. Bu derslerin ara sınavları, bitirme ve bütünleme sınavları akademik takvimde belirtilir. Genel zorunlu dersleri vermeden staj dönemine başlanamaz. Yatay geçişlerde genel zorunlu derslerin başarısı da dikkate alınır. Bu derslerden alınan notlar başarı notu ortalaması hesabında kullanılmaz.
(3) Tıp Fakültesi eğitiminin ilk iki yılı boyunca öğrencilere genel zorunlu ders kapsamında mesleki yabancı dil eğitimi verilir. Bu eğitim ders yılı başında yapılacak bir seviye tespit sınavında oluşacak kurlar usulüyle yürütülebilir ve bu sınav sonucunda başarılı olan öğrenciler eğitim programının belli bölümlerinden muaf olabilirler. Bu konudaki uygulama esasları ve hangi dillerde mesleki yabancı dil eğitim programı açılacağı eğitim yılı başlamadan önce Fakülte Kurulunda belirlenir ve akademik takvimle birlikte ilan edilir. Ders geçme esasına göre okutulan bu ders, eğitimin ilk iki yılında altmış ders saatinden az olmamak üzere programlanır. Bu dersin ara sınavları, bitirme ve bütünleme sınavları akademik takvimde belirtilir. Mesleki yabancı dil dersini vermeden ön hekimlik dönemine başlanamaz. Yatay geçişlerde mesleki yabancı dil derslerinin başarısı da dikkate alınır. Bu dersten alınan notlar başarı notu ortalaması hesabında kullanılmaz.
Fakülte dışında eğitim olanakları
MADDE 11 – (1) Tıp Fakültesi öğrencilerinin değişim programları çerçevesinde eğitimlerinin belli bölümlerini yurt içi ya da yurt dışı başka kurumlarda sürdürmeleri desteklenir. Öğrenci değişim olanakları Fakülte Dış İlişkiler Koordinatörlüğü tarafından Erasmus ve Farabi programları içinde düzenlenir. Bu konudaki başvurular Fakülte Dış İlişkiler Koordinatörlüğü görüşü ile birlikte Fakülte Yönetim Kurulunda değerlendirilir ve karara bağlanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim Yönetimi
Eğitim komisyonu
MADDE 12 – (1) Tıp Fakültesinde eğitim programları Eğitim komisyonu tarafından düzenlenir, yürütülür ve değerlendirilir. Eğitim komisyonu başkanlığı Dekan, başkan yardımcılığı ise eğitimle ilgili dekan yardımcısı tarafından yürütülür. Komisyon, eğitim başkoordinatörü, 1, 2, 3, 4, 5 ve 6 ncı yıl dönem koordinasyon kurulları başkan ve yardımcıları, fakülte öğrenci temsilcisi ile bir sekreterden oluşur. Tıp eğitimi anabilim dalı başkanı ya da temsilcisi, eğitim komisyonunun doğal üyesidir. Eğitim ile ilgili oluşturulacak geçici ya da kalıcı komisyonların başkanları eğitim komisyonuna katılırlar. Komisyon, her yarıyılda en az iki kez olmak üzere toplanır.
(2) Eğitim komisyonunun görevleri şunlardır:
a) Eğitim programının amaçlarına ulaşılabilmesi için eğitim, öğretim ve sınavların genel planlamasını yapmak ve Fakültedeki tıp eğitimi programına hangi anabilim dallarının nerelerde katkı vereceği, birinci, ikinci ve üçüncü sınıflardaki ders kurulu sayısı, içeriği ve yapısı, dört ve beşinci sınıflarda okutulacak stajların sayısı ve yapısı altıncı sınıf eğitim programının içerik ve yapısını belirlemek ve Fakülte Kuruluna önermek.
b) Her eğitim yılı sonunda gelecek ders yılının akademik takvimini belirleyerek Fakülte Kuruluna sunmak, her eğitim yılı sonunda bir sonraki eğitim yılının eğitim sorumluları için öneri hazırlamak ve Dekanlığa sunmak.
c) Fakültede tüm eğitim ve öğretimin akademik takvime dayalı olarak düzenli ve uyumlu bir şekilde yürütülmesini sağlamak ve bu konuda Fakülte Kuruluna bilgi sunmak.
ç) Eğitim programında yer alan konuların yıllar içindeki koordinasyonunu sağlayacak düzenlemeleri yapmak.
d) Öğrenci sınavlarının sonuçlarını incelemek, başarı veya başarısızlık nedenlerini tespit etmek ve gerekirse bunları bir raporla Dekanlığa sunmak.
e) Program değerlendirme çalışmalarına karar vermek ve bu işlemlerin yapılması için dönem koordinatörleri, kurul veya staj sorumluları ve ilgili diğer birimlerle gerekli koordinasyonu sağlamak, elde edilen sonuçlara göre eğitim programında düzenleme yapılması için öneri geliştirmek ve çalışmaları izlemek, verilerin duyurulmasını sağlamak, sonuçları Fakülte Kurulunda görüşülmek üzere Dekanlığa sunmak.
f) Eğitimin kalitesini yükseltmek için gereken değişiklikler ve ders eğitim araçları ile bunların alt yapısı hakkındaki görüş ve önerileri Dekanlığa sunmak.
g) Bu Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuatta yapılması gereken değişiklikler konusunda görüş ve önerileri belirlemek.
ğ) Eğitimle ilişiği kesilme durumuna gelen öğrenciler hakkındaki bilgileri Dekanlığa ulaştırmak.
h) Her basamaktaki öğrenci danışmanlık hizmetlerini izlemek, incelemek ve bu konuda görüş hazırlamak.
ı) Dekanın eğitim ve öğretim ile ilgili olarak komisyondan istediği diğer çalışmaları yapmak, gerektiğinde görüş bildirmek ve anabilim dalları ile koordinatörlerin görüşlerini aktarmak.
i) Dönem koordinasyon kurullarından gelen rapor, görüş ve değerlendirmeleri görüşerek, uygun görülenleri gerekli makam ve kurullara sunmak.
Eğitim başkoordinatörü
MADDE 13 – (1) Dekan, tıp eğitiminde eşgüdümü yönetmesi için Fakülte öğretim üyeleri arasından tıp eğitimi konusundaki birikim ve deneyimleri gözetilerek bir eğitim Başkoordinatörü seçer. Eğitim Başkoordinatörünün görevi bir yıldır ve yeniden seçilebilir.
(2) Eğitim Başkoordinatörünün görevleri şunlardır:
a) Eğitim komisyonunun toplanması için çağrı yapmak, gündemi belirlemek ve duyurmak, sonuçları dekanlığa sunmak.
b) Eğitim komisyonunda alınan kararların uygulanmasını izlemek, sonuçlarını değerlendirilmesi için mezuniyet öncesi eğitim komisyonuna sunmak.
c) Eğitim komisyonunda yürütülen tüm program geliştirme çalışmalarında bulunarak, yatay ve dikey entegrasyonun sağlanmasını gözetmek.
ç) Dönem koordinasyon kurullarının çalışmalarını gerektiğinde toplantılarına katılarak izlemek, denetlemek ve çalışmaların eşgüdümünü sağlamak.
d) Program değerlendirme çalışmalarını izlemek, verilerin toplanması, işlenmesi ve saklanmasını, sonuçların mezuniyet öncesi eğitim komisyonuna sunulmasını ve duyurulmasını sağlamak.
e) Eğitimle ilgili ortak görevlerin öğretim üyeleri arasında adil dağıtılmasını gözetmek.
f) Üniversite eğitim komisyonu çalışmalarına katılmak.
Dönem koordinasyon kurulları
MADDE 14 – (1) Dönem koordinasyon kurulu, dönem koordinatörü, yardımcıları ve ilgili dönem öğrenci temsilcisinden oluşur. Dönem koordinatörü ve en çok iki yardımcısı, tıp eğitiminin her yılı için o dönem içinde eğitim etkinliklerinde yer alan öğretim üyeleri arasından Dekan tarafından görevlendirilir. Dönem koordinatörü ve yardımcılarının görevlendirilmeleri eğitim dönemi başlamadan yapılır, görev süreleri akademik yıl boyunca sürer ve bir yıldır, yeniden seçilebilirler. Akademik yıl içinde boşalan görevler için kalan süre için yeni görevlendirme yapılır.
(2) Dönem koordinasyon kurulları her ders kurulu veya staj değişim dönemi başında toplanır. Dönem koordinatörü, dönem koordinasyon kurulu görevlerinin toplantı dönemleri dışında yürütülmesini yardımcıları ve dönem öğrenci temsilcisini çalışmalarını düzenleyerek sağlar. Dönem koordinasyon kurullarının görevleri şunlardır:
a) Sorumlu olduğu dönemin akademik takvim taslağını hazırlamak ve eğitim komisyonunda karara bağlanmak üzere eğitim başkoordinatörüne sunmak.
b) Sorumlu olduğu dönemin programının bütünlüğünü ve iç entegrasyonunu gözetmek, düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlamak, programlarda yapılması gereken düzeltmeleri belirlemek, eğitim etkinliklerinin zamanlaması ile ilgili düzeltmeleri yapmak ve duyurmak, eğitim programında gerekli bulduğu düzeltmeleri eğitim komisyonunda görüşülmek üzere eğitim başkoordinatörüne sunmak.
c) Sorumlu olduğu dönemde öğrenci başarısını ve devamını denetleyerek izlemek.
ç) Eğitim programının parçası olan tüm sınavların hazırlanması ve uygulanmasında eğitim sorumluları ile işbirliği yapmak.
d) Sınav sonuçlarının belirlenmesi ve duyurulmasını sağlamak.
e) Sınavların geçerlilik ve güvenirlik çalışmalarını yapmak, sonuçları ilgili anabilim dalları ve öğretim üyelerine duyurmak, sonuçları ve gerekli bulduğu değişiklik önerilerini eğitim komisyonuna bir rapor halinde sunmak.
f) Program değerlendirme çalışmalarını yürütmek, verilerin toplanmasını sağlamak, işlenmesi ve saklanması için eğitim başkoordinatörüne sunmak, işlenmiş verileri değerlendirmek, sonuçları ve gerekli bulduğu değişiklik önerilerini eğitim komisyonunda görüşülmek üzere eğitim başkoordinatörüne bir rapor halinde sunmak.
g) Yatay geçiş başvurularında program denkliği hakkında görüş hazırlamak.
ğ) Sorumlu olduğu dönemin öğrencilerinin sorunlarını öğrenci temsilcisi yoluyla belirlemek, çözümlenmesinde yardımcı olmak, konunun eğitim komisyonu gündemine alınmasını ve görüşülmesini sağlamak.
Eğitim sorumlusu
MADDE 15 – (1) Her ders kurulu, staj ve ön hekimlik uygulama dilimi için ilgili eğitim etkinliklerinde görev alan öğretim üyeleri arasından bir sorumlu ve yardımcısı, eğitim komisyonu önerisi üzerine Dekan tarafından görevlendirilir. Eğitim sorumlusu ve yardımcılarının görevlendirilmeleri eğitim dönemi başlamadan yapılır, görev süreleri akademik yıl boyunca sürer ve süresi bir yıldır. Süresi dolanlar yeniden seçilebilirler. Akademik yıl içinde boşalan görevlere kalan süre için yeni görevlendirme yapılır.
(2) Eğitim sorumlusunun görevleri şunlardır:
a) Akademik yıl başlamadan önce sorumlusu olduğu eğitim programı içeriği ve zaman çizelgesini ilgili anabilim dallarının görüşlerini dikkate alarak hazırlamak, duyurulması için dönem koordinasyon kuruluna sunmak, ilgili eğitim programı başlamadan önce programı gözden geçirmek ve gerekli değişiklikleri dönem koordinasyon kuruluna sunmak.
b) Eğitim içeriği, öğretim üyesi listesi, zaman çizelgesi, öğrenim hedefleri, ölçme değerlendirme esasları ve zamanlarını içeren öğrenci rehberlerini hazırlamak ve dağıtımını sağlamak.
c) Eğitim programının eksiksiz ve düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlamak, öğretim üyelerinin duyurulmuş programa uyumlarını izlemek ve değişiklik ihtiyaçlarını dönem koordinasyon kuruluna sunmak.
ç) Eğitim etkinliklerini yürütecek öğretim üyelerinin, ders amaç ve öğrenim hedeflerini, bu hedeflere uygun ders içeriklerini hazırlamalarını sağlamak.
d) Öğretim elemanlarınca öğrenci yoklamalarının düzenli bir şekilde yapılmasını sağlamak ve bunların öğrenci devam çizelgesine işlenmesini denetlemek.
e) Sınavlarda kullanılacak soruların toplanmasını sağlamak, soruların teknik ve içerik incelemesini yapmak ve soru kitapçıklarının bastırılması ile sınav öncesinde, sırasında ve sonrasında güvenliği ve düzeni sağlamak.
f) Sınavlar sonunda oluşan öğrenci notları ve uygun durumlarda geçme durumunu belirlemek ve Dekanlığa sunmak.
g) Mazeret, dönem sonu ve bütünleme sınavlarında gerekli katkıyı sağlamak ve yönetmek.
ğ) Sorumluluğundaki eğitim programına ait program değerlendirme görevlerini yürütmek.
Akademik takvim
MADDE 16 – (1) Fakültenin akademik takvimi her yıl eğitim komisyonu önerisiyle Fakülte Kurulu tarafından belirlenir ve Senato onayıyla yürürlüğe girer. Akademik takvim eğitim başlamadan önce öğrencilere duyurulur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Öğrenci Kabul, Kayıt Şartları ve Öğrenci Statüsü
İlk kabul ve kayıt şartları
MADDE 17 – (1) Tıp Fakültesine Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir ve Rektörlükçe belirlenen günlerde kayıt yapılır. Zamanında başvurmayan ya da istenen belgeleri tamamlamayan öğrenci kayıt hakkını kaybeder.
Yabancı uyruklu öğrenciler
MADDE 18 – (1) Yabancı uyruklu öğrencilerin Fakülteye kabul edilmeleri Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezinin yabancı uyruklu öğrenciler için açtığı sınavla belirlenir.
Öğrenci statüsü
MADDE 19 – (1) Tıp Fakültesine yalnız tam zamanlı öğrenci kabul edilir. Öğrencinin, öğrencilik haklarından ve muafiyetlerinden yararlanabilmesi ve sınavlara girebilmesi için her dönem başında kaydını yaptırmış olması şarttır. Tıp Fakültesine dinleyici öğrenci kabul edilmez.
Yatay geçiş
MADDE 20 – (1) Başka bir tıp fakültesinden Tıp Fakültesine yatay geçiş; 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine göre yapılır.
(2) Yatay geçiş başvuruları ilan edilen kontenjanlar uyarınca, öğrencinin almış olduğu eğitimin Fakülte eğitim programına uyum ve denkliği hakkında dönem koordinasyon kurulu görüşü ile öğrencinin sınava girdiği yıl aldığı ÖSYM yerleştirme puanı ve okuduğu okuldaki başarısı dikkate alınarak Fakülte Yönetim Kurulunca karara bağlanır.
Kayıt yenileme
MADDE 21 – (1) Öğrenciler, her eğitim yılında bir önceki dönemdeki başarı durumuna göre ve ilgili mevzuatla belirlenen miktarda ve zamanda katkı payını ödemeleri halinde yeniden kayıtları yapılır. Kaydını ilgili eğitim döneminde eğitimin başladığı tarihten itibaren beş iş günü içinde yeniletmeyen öğrenci o yıl eğitime devam etme hakkını kaybetmiş olur. Kaybedilen bu yıl eğitim süresinden sayılır. Süresi içinde kayıtlarını yeniletmeyen öğrencilerin devamsızlık sınırını aşmamak şartıyla sunacakları mazeretlerinin haklı ve geçerli olduğu Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilmesi halinde kayıtları yenilenir.
Kayıt dondurma
MADDE 22 – (1) Öğrenci, haklı ve geçerli bir mazerete dayanarak, Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile bir defada en çok bir yıl için kayıt dondurabilir. Bu şekilde kaydı dondurulan öğrenci derslere devam edemez ve sınavlara giremez. Kayıt dondurma süresi, mezun olmak için gerekli azami eğitim süresine ilave edilir.
(2) Kayıt dondurma için haklı ve geçerli mazeretler (uzun süreli hastalıklar, doğal afetler, tutukluluk, mahkûmiyet, askerlik, ekonomik nedenler, üniversite dışı burs, staj ve araştırma imkânları) Fakülte Yönetim Kurulunun takdirine bağlı olarak kabul veya reddedilebilir.
(3) Mazeretlerle ilgili her türlü başvurunun, mazeretin bitim tarihinden itibaren en geç on gün içerisinde Dekanlığa yapılması gerekir. Daha sonra yapılan başvurular işleme konmaz.
İzinler
MADDE 23 – (1) Öğrencilere, belgelendirecekleri önemli nedenleri olması ya da öğrenim ve eğitimlerine katkıda bulunacak Üniversite dışı burs, staj, araştırma gibi olanakların doğması durumunda, Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile bir defaya mahsus olmak üzere bir yıla kadar izin verilebilir. Bu tür izin süresi azami öğretim süresine eklenir.
Kayıt silme
MADDE 24 – (1) Aşağıdaki durumlarda Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile öğrencilerin kaydı silinir.
a) Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası almış olmak.
b) Kendi isteği ile kaydını sildirmek istemek.
c) Bedensel ve ruhsal sağlık sorunları nedeniyle Tıp Fakültesine devam edemeyeceğinin Tıp Fakültesinden veya diğer sağlık kuruluşlarından alınan sağlık raporu ile belgelenmek.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Devam Zorunluluğu ve Mazeretler
Devam zorunluluğu
MADDE 25 – (1) Fakülte eğitim programına dahil her tür eğitim etkinliğine (Laboratuvar çalışması, tartışma, seminer, saha, klinik çalışmaları ve benzeri uygulamalar ile teorik dersler) devam zorunludur.
(2) Kuramsal derslerin %30’undan fazlasına devam etmeyen öğrenci, ilgili ders kurulu sınavlarına alınmaz.
(3) Uygulama çalışmalarının %20’sinin altındaki devamsızlık ilgili çalışmalardan sorumlu öğretim üyelerinin uygun göreceği gün ve saatte telafi edilir. Uygulama eğitimlerinin %20’sinden fazlasına katılamayan veya telafi yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrenci ilgili ders kurulu sınavlarına alınmaz.
(4) Staj süresinin en fazla %20’sine devam etmeyen öğrenci devam etmediği staj programı öğelerini staj eğitim sorumlusu tarafından belirlenen zaman ve usullerde telafi etmek zorundadır. Devamsızlıklarının tamamını telafi etmeyenler ve %20’den daha fazla devamsızlığı olanlar staj sınavlarına alınmazlar ve ilgili stajı tekrar etmek zorundadırlar.
(5) Ön hekimlik uygulama dilimlerinde belirlenmiş program öğelerinin tamamına katılım zorunludur. Fakülte Yönetim Kurulu tarafından mazereti kabul edilmiş devam edilmeyen süreler, ön hekimlik uygulama dilimi eğitim sorumlusunun belirlediği zaman ve usullerde telafi edilir. Mazeretsiz devamsızlık yapanlar veya sundukları mazeret kabul edilmeyenler ön hekimlik uygulama dilimini tekrar etmek zorundadırlar.
Mazeretler
MADDE 26 – (1) Öğrencinin eğitim süresinde sağlık nedeniyle mazeretli sayılabilmesi için hastalığını resmi yataklı tedavi kuruluşlarından alacağı raporla belgelendirmesi ve bu raporun Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilmesi gerekir. Mazereti Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilen öğrenci, mazereti süresince derslere devam edemez ve sınavlara giremez.
(2) Birinci derecede akrabalarının hastalıkları veya ölümleri, kazalar, doğal afetler, tutuklanma, yargılanma, ailevi ve ekonomik nedenlerin mazeret sayılabilmesi için resmi belgelere dayandırılması gerekir.
(3) Disiplin suçu nedeniyle verilen uzaklaştırma cezaları mazeret sayılmaz.
(4) Mazeretlerle ilgili her türlü başvuru, mazeretin bitimi tarihinden itibaren en geç on gün içinde Dekanlığa yapılır. Daha sonra yapılan başvurular, geç sunulan raporlar veya yalnız sınav tarihlerini kapsayan raporlar işleme konulmaz.
(5) Yönetim Kurulu öğrencinin her türlü mazeretini, takdire bağlı olarak kabul veya reddedebilir.
(6) Ülkemizi ve Üniversiteyi , milli takım ve üniversitelerarası folklorik, sportif, kültürel ve bilimsel alanlarda temsil eden karşılaşmalarda yer alan öğrencilerin, bu karşılaşmalara ve bunların hazırlık çalışmalarına katılmak zorunda olmaları nedeniyle eğitime devam edemedikleri süreler, devam süresinin hesabında dikkate alınmaz. Bu süreler içinde giremedikleri uygulama çalışmalarını telafi ederler ve katılamadıkları sınavlara Fakülte Yönetim Kurulunca belirlenecek tarihlerde girerler.
ALTINCI BÖLÜM
Sınavlar ve Başarının Değerlendirilmesi
Sınav türleri
MADDE 27 – (1) Bir, iki ve üçüncü dönemlerde başarı durumları; ders kurulu sınavı, dönem sonu bitirme ve bütünleme sınavları ile değerlendirilir. Dört ve beşinci dönemlerde başarı durumları staj sonu sınavları ve bütünleme sınavları ile değerlendirilir.
Ders kurulu sınavları
MADDE 28 – (1) Ders kurulu sınavları; birinci, ikinci ve üçüncü dönemler sonunda yapılan sınavlardır. Bu sınavlar bilgi ve uygulama sınavı olmak üzere iki aşama içerebilirler. Sınav zamanları, yöntem ve kapsamı ile not ağırlıkları Kurul Eğitim Sorumlusu tarafından ders kurulu başlamadan önce ders programı ile birlikte ilan edilir. Ders kurulu sınavları kurul eğitim sorumlusu ve dönem koordinasyon kurulu tarafından düzenlenir. Bu sınava girebilmek için kayıt, devam ve ilan edilmiş diğer şartları yerine getirmek gereklidir.
(2) Bilgi sınavında, ders kurulu kavramsal kapsamının tamamını içeren ve temsil eden, kuramsal bilgi ölçmeye yönelik sorular kullanılır. Kullanılacak soruların sınavdan önce Kurul Eğitim Sorumlusu tarafından içerik ve teknik incelemeleri yapılır. Sınav bağımsız bir günde yapılır.
(3) Ders kurulları sonunda, kurulda yürütülen uygulama çalışmalarından, gerekli olduğu ilgili anabilim dalı görüşleri uyarınca Kurul Yürütme Kurulu tarafından belirlenenler için uygulama sınavı yapılır. Uygulama sınavları, uygulamaları yürüten sorumlu öğretim üyeleri tarafından yürütülür. Kullanılacak yöntem ve soruların geçerlilik ve uygunluk değerlendirmeleri Kurul Eğitim Sorumlusu tarafından yapılır.
Dönem sonu bitirme sınavları
MADDE 29 – (1) Birinci, ikinci ve üçüncü dönemlerin her eğitim yılı sonunda son ders kurulu sınavından en erken on, en geç yirmi gün sonra dönem sonu bitirme sınavı yapılır. Bu sınavlar bilgi ve uygulama sınavı olmak üzere iki aşama içerebilirler. Sınav zamanları akademik takvimde belirtilir. Sınav yöntem ve kapsamı ile not ağırlıkları Dönem Koordinasyon Kurulu tarafından sınavdan otuz gün önce veya daha erken duyurulur. Sınavlar dönem koordinasyon kurulu tarafından düzenlenir. Bu sınava girebilmek için kayıt, devam ve ilan edilmiş diğer şartları yerine getirmek gereklidir.
(2) Bilgi sınavında, dönem kavramsal kapsamının tamamını içeren ve temsil eden, kuramsal bilgi ölçmeye yönelik sorular kullanılır. Kullanılacak soruların sınavdan önce ilgili Kurul Eğitim Sorumluları tarafından içerik ve teknik incelemeleri yapılır. Sınav bağımsız bir günde yapılır.
(3) Dönem sonu bitirme sınavı kapsamında, yürütülmüş uygulama çalışmalarından gerekli olduğu ilgili anabilim dalı görüşleri uyarınca Dönem Koordinasyon Kurulu tarafından belirlenenler için uygulama sınavı yapılır. Uygulama sınavları uygulamaları yürüten sorumlu öğretim üyeleri tarafından yürütülür. Kullanılacak yöntem ve soruların geçerlilik ve uygunluk değerlendirmeleri Dönem Koordinasyon Kurulu tarafından yapılır.
Dönem sonu bütünleme sınavları
MADDE 30 – (1) Birinci, ikinci ve üçüncü dönem sonu bitirme sınavından en erken on, en geç yirmi gün sonra dönem sonu bütünleme sınavı yapılır. Dönem sonu bütünleme sınavları dönem sonu bitirme sınavının eş ve dengidirler. Bu sınava girebilmek için kayıt, devam ve ilan edilmiş diğer şartları yerine getirmek kaydıyla dönem sonu bitirme sınavı sonunda başarılı olamayan öğrenciler katılabilirler.
Mazeret sınavı
MADDE 31 – (1) Mazeretleri nedeniyle herhangi bir ders kurulu sınavına giremeyen ve mazeretleri Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilen öğrenciler için ders kurulu mazeret sınavı açılır. Ders kurulu mazeret sınavı bir defa ve Fakülte Yönetim Kurulunca tespit edilen tarihte yapılır.
(2) Dönem sonu genel ve bütünleme sınavları ile staj sonu ve staj bütünleme sınavları için ayrıca mazeret sınavı açılmaz.
Staj sonu sınavı ve staj notu
MADDE 32 – (1) Dördüncü ve beşinci dönemde her stajın sonunda staj eğitim program kapsamını yansıtacak staj sonu sınavı yapılır. Bu sınav; yapılandırılmış bilgi ve beceri ölçme aşamaları içerir. Staj sonu sınavlarının yöntemi, kapsamı, zamanı staj eğitim sorumlusu tarafından belirlenir ve eğitim yılı başlangıcında ilan edilir. Staj Bitirme Sınavına girebilmek için kayıt, devam ve ilan edilmiş diğer şartları yerine getirmek gereklidir.
(2) Öğrencilerin eğitim sürecine katılımları, staj sürecinde genel uyum ve davranışları, eğitim etkinliklerindeki başarıları eğitim sorumlusu tarafından değerlendirilip nota çevrilebilir staj notuna %20’ye varan oranlarda etki edebilir.
(3) Staj notunu staj sonu oluşturma usulleri staj eğitim sorumlusu tarafından belirlenir ve eğitim yılı başında ilan edilir.
Staj bütünleme sınavı
MADDE 33 – (1) Dördüncü ve beşinci dönemlerdeki stajların bir ya da daha fazlasından başarılı olamayan öğrenciler için o dönemin son stajının bitiminden en erken on, en geç yirmi gün sonra staj bütünleme sınavı düzenlenir. Staj bütünleme sınavları staj bitirme sınavının eş ve dengidirler. Bütünleme sınavlarına mazeretli olarak giremeyenler için ayrıca sınav açılmaz. Ön hekimlik çalışmalarına başlamak üzere olan öğrenciler için Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile eğitim yılı içerisinde de staj kurulu bütünleme sınavları açılabilir.
Ön hekimlikte değerlendirme
MADDE 34 – (1) Altıncı dönemde her uygulama dilimi sonunda eğitim program kapsamını yansıtacak çoklu yöntemler kullanılarak değerlendirme yapılır. Uygulama dilimi değerlendirmelerinin kapsamı, zamanlaması, yeterlilik kriterleri ve not oluşturma esasları uygulama dilimi eğitim sorumlusu tarafından belirlenir ve eğitim yılı başlangıcında ilan edilir.
(2) Eğitim sorumluları değerlendirmeye esas oluşturmak üzere öğrenci devamı, katılımı ve yeterliliği hakkında değerlendirme cetvelleri doldurup dönem koordinasyon kuruluna iletirler. Öğrenciler uygulama dilimi içeriğine uygun önceden hazırlanmış karnelerini doldurup eğitim sorumlularına onaylatarak dönem koordinasyon kuruluna iletirler. Bu değerlendirme ve karneler dönem koordinasyon kurulu tarafından not ve yeterliliğe esas olarak kullanılır.
Sınav uygulaması ve sonuçlarının ilanı
MADDE 35 – (1) Zorunlu haller dışında sınav günleri ilan edildikten sonra değiştirilemez. Sınavlara ancak ilgili sınava girme hakkını kazanmış öğrenciler katılabilirler. Sınava girmeye hak kazanmayanların listesi sınavdan önce ilan edilir. Sınavlar cumartesi ve pazar günlerinde ve mesai saati dışında da yapılabilir.
(2) Öğrenciler sınavlara belirlenen gün ve saatte girmek zorundadır. Sınavlara zamanında girmeyen öğrenciye sıfır (0) notu verilir.
(3) Sınavlar, eğitim sorumlularının önerisi üzerine Eğitim Başkoordinatörü tarafından belirlenen görevliler tarafından yapılır. Sonuçlar eğitim sorumluları ve dönem koordinasyon kurulu tarafından belirlenir ve Dekanlık tarafından ilan edilir.
(4) Sınav sonuçları sınav tarihinden sonra en geç bir hafta içinde ilan edilir.
(5) Sınavlarda kopya yapan ya da yapma girişiminde bulunan öğrenci hakkında 13/1/1985 tarihli ve 18634 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre işlem yapılır.
Sınav sonuçlarına itiraz
MADDE 36 – (1) Öğrenciler sınav sonuçları hakkındaki itirazlarını sonuçlar ilan edildikten sonra en geç bir hafta içerisinde Dekanlığa yazılı olarak yaparlar. Bu itirazlar, ilgili staj sorumlusu ya da Kurul Yürütme Kurulunca incelenir. Maddi hata görülürse gerekli not düzeltmesi yapılır. Gerektiğinde Dekanlık, Yönetim Kurulunun kararı ile oluşacak ve biri o dersi okutan öğretim elemanlarından biri olmak şartıyla en az üç kişilik komisyona itirazı inceletebilir. Komisyon kararı Yönetim Kurulunda görüşülerek karara bağlanır.
Sonuçların değerlendirilmesi ve not hesabı
MADDE 37 – (1) Sınavlar 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Not hesaplarında ondalık noktasından sonra gelen ilk basamak 5 veya daha büyükse not bir üst tamsayıya, küçükse bir alt tam sayıya eşitlenir. Notların harf ve katsayı karşılıkları için 16/8/2001 tarihli ve 24495 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Önlisans-Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
(2) Ders kurulu, dönem bitirme ve bütünleme, staj bitirme ve bütünleme sınavlarına ait aşamalardan elde edilen notların belirlenen ağırlıklara göre birleştirilmesiyle ilgili sınavların notları oluşur.
(3) Eğitimin ilk üç yılında dönem notu; ilgili yıldaki ders kurulu notlarının ortalamasının %60’ı ile dönem sonu bitirme sınavı veya dönem sonu bütünleme sınavı notunun %40’ının toplamından oluşur.
Başarının değerlendirilmesi ve başarısızlık durumunda tekrarlar
MADDE 38 – (1) Tüm dönemlerde başarı notu 60 ve üstüdür. Tıp eğitiminde her dönem bir sonraki dönemin ön şartıdır. Bu nedenle bir dönemi geçemeyen öğrenci bir üst döneme devam edemez.
(2) Birinci, ikinci ve üçüncü dönem sonu bitirme veya bütünleme sınavı sonucunda başarılı olanlar bir üst döneme devam edebilirler. Bütünleme sınavı sonucunda dönem sonu notu 60’ın altında olanlar başarısız olarak değerlendirilir ve hakları bulunduğu takdirde aynı dönem eğitimini tekrar alırlar.
(3) Dördüncü ve beşinci dönemde staj bitirme ve bütünleme sınavları sonunda sorumlu oldukları tüm stajlardan başarılı olanlar bir üst döneme devam edebilirler. Bütünleme sınavları sonrası staj notları 60’ın altında olan öğrenciler stajdan başarısız olurlar ve ilgili stajları, açıldıkları ilk dönemden itibaren tekrar alırlar. Sorumlu oldukları stajları eğitim yılı içinde tamamlayan öğrencilerin aynı yıl içinde ilk başlayacak staj veya uygulama diliminden itibaren bir üst döneme intibakları yapılır.
(4) Altıncı dönemde başarılı olabilmek için öğrenci ön-hekimlik uygulama dilimlerini belirlenen program dahilinde eksiksiz olarak tamamlamak ve her uygulama diliminden yeterlik belgesi almak zorundadır. Ancak bu belgeleri tamamlayan öğrenci mezun olabilir. Ön-hekimlik uygulama dilimlerinden yeterlilik sağlayamayan öğrenciler bu uygulama dilimlerini tekrar alırlar.
Tıp doktorluğu diploması ve başarı derecesi
MADDE 39 – (1) Öngörülen altı dönemlik eğitim süresinin kapsamındaki eğitim etkinliklerinin tümünü başarı ile tamamlayıp gerekli diğer yükümlülükleri tamamlayan öğrencilere tıp doktorluğu diploması verilir.
(2) Mezun olan öğrencilerin mezuniyet başarı derecelerinin tespiti için, okudukları tüm dönemlerin notlarının ortalaması aşağıda gösterildiği biçimde dereceye çevrilir;
Dönem notları ortalaması Not değeri Başarı derecesi
87-100 3,51 - 4,00 Pekiyi
73-86 3,00 - 3,50 İyi
60-72 2,00 - 2,99 Orta
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Rehber danışmanlık hizmetleri
MADDE 40 – (1) Fakülteye kaydını yaptıran her öğrenciye Dekanlık tarafından bir öğretim üyesi, rehber-danışman olarak görevlendirilir. Rehber danışmanlar ilgili öğrencilerle diyalog kurarlar, akademik çalışmalarında yol gösterirler, sosyal ve kişisel sorunlarına yardımcı olurlar, bilimsel, kültürel ve sportif faaliyetlerini teşvik ederler.
Giyim ve genel görünüş
MADDE 41 – (1) Öğrenciler, giyim ve genel görünüş konusunda ilgili mevzuat hükümlerine ve yetkili organların kararlarına uymak zorundadır, uymayanlar hakkında Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
Eğitim-öğretimin denetlenmesi
MADDE 42 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerine ve ilgili konularda yetkili organlarca verilen kararlara uymayanlar hakkında Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği ile YÖK ve Üniversitenin konu ile ilişkili diğer yönetmelik ve düzenlemelerindeki ilgili hükümleri uygulanır.
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 43 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri ile Senato ve ilgili kurulların kararları uygulanır.
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 44 – (1) 15/10/2007 tarihli ve 26671 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
İntibak
MADDE 45 – (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce Fakülteye kayıtlarını yaptırmış olan öğrencilerin bu Yönetmeliğe uyumları için gerekli düzenlemeler Fakülte Yönetim Kurulu tarafından yapılır.
Yürürlük
MADDE 46 – (1) Bu Yönetmelik 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 47 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörü yürütür.
bu içerik toplamda
88
kez görüntülenmiştir
Son Güncelleme: